Q/A.

2013-10-24 @ 20:11:09♥
Hej Moa!! Tack för en superbra blogg!! Jag undrar om du skulle kunna berätta lite om din linje och din skola? Hur är den och varför valde du just den? Svara gärna i ett inlägg!!
Hejpådig. Jag går då i ettan på Virginska skolan här i Örebro, själva skolan är rätt så stor och har många elever, men det märks knappt inte eftersom alla har sina egna våningar. Jag går idrottsprogrammet, SPI, alltså sam-idrott. Linjen är väldigt anpassad för den sport man har och hos lärarna är dörrarna alltid öppna, dom angangerar sig verkligen i undervisningen.
Det finns båda NIU och profil, inte så stor skillnad mellan dom två faktiskt endast att niu har någon mer träning i veckan. Jag har dansprofil och får dansa två gånger i veckan. Tycker det är lagom mycket, lagom lång tid och sjukt roligt. Vi har en jättebra danslärare också.
En anna sak som är bra är att i början av terminen hade vi massor av lära känna dagar, vi åkte upp till kilsbergen och vandrade med två klasser till. Vi gjorde också aktiviteter med båda tvåor och treor. Man lärde verkligen känna sin nya klass på ett bra sätt.
 
Det är egentligen inte så mycket plugg, visst sam är en plugg linje och det kan bli mycket plugg. Två dagar i veckan så är det obligatorisk studietid så man ska kunna jobba med inlämmningar, läxor och vad man nu har i ämnerna i skolan istället för hemma om man har många och sena träningar i veckan. 
Ni som ska välja gymnasie och vill ha med er eran sport i skolan välj Virginska, ni kommer inte ångra er!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0